Joomla CMS - Webdesign - Amsterdam

Neem telefonisch contact op: 0652 - 468 500

Samenwerken...!? Goed idee...! Hoe pakken we het aan...?

telefoon zwNa het eerste (meestal telefonische) contact, maken we een afspraak voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek dat ongeveer 1 uur in beslag neemt.

In dit eerste gesprek komen de volgende zaken aan de orde:

Is er een bedrijfslogo ?

Layout, menu-indeling en kleuren van de website

Teksten en foto's voor de site

Wie wordt of is de hostingprovider?

Welke extra functionaliteiten wil je toevoegen? Bijvoorbeeld: Nieuwsbrief, Gastenboek, Facebook link etc.

Wanneer moet de website online zijn? - Planning

 

Na dit eerste gesprek maak ik een aantal ontwerpen, afgestemd op de wensen van de klant. Als we het eens zijn over de vorm, dan ga ik verder met het technisch inrichten van de site. Als er reeds teksten beschikbaar zijn, dan plaats ik die ook, zodat alvast een beeld kan worden verkregen hoe één en ander eruit ziet. Als de hosting in orde is dan kan de website daar worden gebouwd, zodat de ontwikkelingen "live" gevolgd kunnen worden.

Zodra het merendeel van de website is afgerond maken we een tweede afspraak.

Er wordt dan uitgelegd hoe de website up to date is te houden, de klant krijgt een login en wachtwoord zodat teksten, foto's en kopjes kunnen worden gemaakt of aangepast. Deze uitleg duurt ongeveer 1 uur. Hierna is de klant in staat om zelf zijn website bij te houden.

Gewenste functionaliteit

Als je een website wilt laten maken of wijzigen, denk dan ook even aan de functionaliteit die je wilt implementeren. Meestal gebeurt dit door middel van zg. extensies die speciaal geschreven zijn voor Joomla. Voorbeelden hiervan zijn: een fotogallerij, agenda, video's plaatsen, Facebook/Twitter links, een nieuwsbriefmodule met in- en uitschrijfmogelijkheid, forum, Google maps, etc.

Checklist eerste gesprek

- Bedrijfslogo
- Layout
- Menu-indeling
- Kleuren
- Teksten
- Foto's
- Hostingprovider
- Functionaliteit
- Planning